Saturday 4 February 2017

25 : sebuah perjalanan

Di umur 25
Kamu akan belajar bertahan dan mempertanggung jawabkan sebuah pilihan.
Dimana keputusan - keputusan besar akan bermula mulai hari ini.
Sejak kini.
Keputusan mu hari ini akan membawa mu pada kamu di 30 tahun yang akan datang.
Jadi seperti apa kamu kelak, semua bermula dari hari ini.
25 menjadi dewasa?
Semoga semua ujian ini mengantar kan saya pada kedewasaan.
Diumur baru kali ini, saya menyadari satu hal.
Bahwa saya tidak boleh mengandalkan orang lain, saya hanya bisa mengandalkan diri sendiri.
Karna ternyata saya tidak punya orang / tempat untuk bersandar selain pada diri saya sendiri dan Tuhan.
Mungkin hari ini terasa berat. Dan sangat berat.
Tapi saya berusaha tidak menangisi hari ini.
Saya berusaha tersenyum.
Dan sampai pada tulisan ini saya buat, saya masih berusaha.
Susah,karna saya biasa melepaskannya dengan menangis.
Susah,menahan sesak yang ada di rongga pernafasan ini.
Hari ini, hari yang luar biasa.

No comments:

Post a Comment